15 July 2010

teksi oo teksi...

teksi oo teksi...hehehee
sekarang ni da bnyk sgt teksi atas muka bumi ni..macam2 jenis ada..tgl jeq kt negara mana2 pun, bilangan teksi tetap bnyk..nak2 kt k.l..walaupun da mcm2 kemudahan ada, tapi aku ase kita xleh nk pandang serong pada teksi & pemandu nya..heheehe

aku tulis post ni pun bkn pe..hehehee cerita nya macam ni...hr rabu baru2 ni..ak balek dari k.l ke hometown aku, raub..aku naek bus kul 3.30 dari pekeliling..naek bus pahang union...cm biasa ak target sampai raub kul 5.30...tapi, apa yg aku harapkan xkesampaian...tul2 lepas pada highway gombak ( area2 petronas ) tibe2 bus benti kt tepi...then driver ckp, enjin brokedown...WHAT????
semua d arah turun sbb nk baiki enjin bus 2...so kumeh yg de lam bus ni twun r...sib baek xramai masa 2..de r dlm 25 org...(xramai ko ckp...)
tunggu punya tunggu, almost sejam gak r kumeh betapa kt tepi highway 2....owg yg lalu jgn cite r..mmg menolong...tolong TENGOK!...at least de gak r sikap tolong menolong 2...hehehee


da ok, kumeh pun jln semula...da lama tertangguh ni...dan jln leh lak driver lupa pasang air-con kt dlm..da mcm kne sauna da lam bus 2....heboh lak kt dlm bus....huhuhuhu apa kena r ng ak hr ni..huhuhuhu mcm2 jd...



lepas pada 2, alhamdulillah selamat gak aku sampai..dalam kul 7 lebey aku sampai....da sampai, aku twus g teksi stand...cari teksi nk balek taman mutiara..hehehehe

aku balek taman mutiara ng uncle cina ni..dye pn da nk balek da masa ni..so dye offer teksi dye....hehehehe


teksi yg ak naek ni, bukan teksi zaman2 sekarang..ehehhehe

teksi zaman tok kadok dlu..hehehehe nama kereta 2 aku xtau r..tapi apa yg atok aku cite dlu, masa zaman2 dye dlu, spe2 yg dpt pkai kete 2 kirenya orang berharta r..hehehehe mungkin zaman dulu keta 2 mcm toyota harrier, vios, accord baru....orang berebut2 nk pkai..hehehe mcm zaman sekarang r...hehehehe


tapi e2 lah..dunia da berubah...zaman automobil pn da berkembang...hehehehe da mcm2 jenis kereta keluar kt pasaran...tapi kita jgn lupa, kereta2 zaman dulu..bnyk nilai estetika pd sesebuah kereta 2..hehehehe

dulunya menjadi buruan ramai, tetapi kini hanya sebagai pengankutan awam yg masih cuba bernafas dan bersaing dengan pengangkutan awam yg laen...hehehehe


memerah keringat selagi khidmat & jasa di perlukan...dah jauh berjalan, dan dah banyak pengalaman yg ditempuhi..hehehehhe




teksi & teksi driver,

jasamu tetap d kenang..hehehehe

No comments: