03 August 2010

my childhood hero...


da lama aku pikir nk post mende ni...tapi xdapat nk post..busy lorh lately ni... my childhood hero..aku rasa semua orang de childhood hero sendiri kan..hehehe same goes to me..childhood hero ak ofcoz Zaquan Adha..national football player.. sejak aku mula kenal ng arena bola ni, aku selalu follow dye ni..aku ase xyah nk cite pjg ttg zaquan ni.. semua orang kenal dye..gerenti potong ayam r...hehehe dye kn de twins..Aidil Zafuan...dowg ni tua setahun jeq pada aku...( bole kire chilhood hero gak ke?? hehehe)

game dowg bnyk gak yg ak g..xkira r kt k.l ke, kt paroi ke..hehehe
member2 college aku semua hairan nape la aku addicted sgt ng zaquan adha ni..jwpn ny, aku pun xtau r... xde dlm skema jawapan pun..hehehe biar lah x terjawab....

bukan aku nak puji ke pe, tapi aku ase cara zaquan maen kt tgh padang ni mmg laju...and 1 thing yang aku tgk pada zaquan ni,
dye boleh maen if hari hujan..aku leh "class" kn dye ni hero hujan lebat r...gerakan yg laen agak terkandas bile hujan..tapi zaquan x..ehhee goods come with bad one right?? tak semua nya dye ni ok..de gak mistake yg dye wat...sometimes, aku tgk bola xlama pd dye..dye xleh nk move ng xleh nk hold bola...then player lawan bnyk attack pada dye...huhuhu as a striker, he should have several plan if this kind situation happen.. patut nya dye kena ada back up plan nk avid mende ni...

apa yang aku kagum dengan zaquan ni, dye gigih dalam kerja dye..aku cuba follow sikap dye...dye gigih berusaha untuk jadi yg lebih baek..ehehe good to you..heheh dye sanggup terima kritikan orang laen, semata2 untuk dye menjadi yg lebih baik..hehehe zaquan ni bukan sorang yg mudah putus semangat... walaupun orang ckp dye ni baran kat tengah padang, tapi aku yakin dye bukan mcm 2 kt luar..hehehe

it proof when aku follow gathering FC dye baru2 ni..ehhehe zaquan ramah dgn semua orang..xlokek berkongsi cerita dgn semua..hehehe kelibat dye menyenangkan semua orang...aku terkejut tgk dye masa tu.. is it yg ak jumpa masa gathering ni zaquan yg laen or zaquan yg sama yg aku tgk tgh padang?? sungguh! dye peramah..

sapa ckp dye sombong? bgtau aku...dye xsombong sebenarnya..
cuma hal peribadi dye xusah lah kita nak ambil tahu..aku boleh katakan dye memang sorg public figure.. tapi dye pun punya kehidupan peribadi sendiri..dan aku sendiri tak nak owg laen msuk campur kehidupan peribadi aku...same goes to him..

ramai gurl2 kt luar sana yg mmg died hard fan dye..hehehe xde sapa nak halang pun dowg nak minat..ehehhee
pada aku jgn lah terlalu over..kita tak boleh nak atur hidup dye..biarlah dye pilih hidup dye sendiri..
aku tau segelintir fans dye xsuka dgn berita tentang zaquan baru2 ni..
hehehe
gurls! ni hidup dye...walau kowg xsuka mcm mana sekalipun dye ng "artis" 2, terima lah...e2 pilihan dye.. xkan kowg nak halang..family dye pun xckp pe2..
xkan kowg as fans dye yg lebey2 lak...be professional darl!
tak semestinya apa yang kita suka, akan jadi milik kita...

aku ase biar sampai sini aku tulis sal zaquan ni..hehehe kang de lak yg marah aku..ehhehe


for zaquan,

wat lah yg terhabis baik tuk kamoo kejar cita2 kamoo...wish u happy ever after...
jdlah anak yg soleh, anak yg taat pada keluarga, permain yg berdisiplin & berdedikasi dan lelaki yg budiman di masa akan datang,..hehehe



No comments: