11 August 2010

my kids at Tadika Kasturi...


tetibe aku tingin nk tulis sal student ak kt tadika kasturi..hehehe aku start keje kt taska ni bulan lepas..as part timer teacher atau bhsa parlimen ny, guru sandaran tidak terlatih..hehehe
aku dpt offer job ni dr owner tadika ni..asal ny adek aku penah scullah kt sini...mse aku kena tggu adek ak dlu, aku kenal2 la ng owner tadika ni..senior aku gak ah... :)

da lama gak ak xvisit taska ni...bulan lepas aku dpt call dr owner tadika ni..

"tadika nk gune partimer teacher la..sbb cekgu lin cuti bersalin..nk x?
abg byr kt adek rm 375/month.."
"keje bpe lama? "
"start bulan ni smpai bulan 10...leh? "
"erm..leh la..class adek pun 2 hr jeq sem ni...tp adek msuk ngajar hri rabu smpai jumaat jeq la..
bole? "
"bole2...hr isnin ng selasa abg letak cekgu laen.."

the rest is history...

....................................................

start pd tu, aku mule berjinak2 ng arena perguruan ni..hehhe
ak kena handle budak 5 tahun...then aku kena ajr english! aduhh......
first class aku, tuhan jeq yg tau..kowg byg kn la..first time ngjar..budak under age lak...xreti duk diam..ase nk nanges..sumpah aku tak tipu..huhuhu da lah xde cekgu senior handle ng aku mse tu..
mmg xcukup tenaga pengajar masa ni..

second day,
nmpk perubahan ny sket..agk2 ny dak2 ni kne sound kot ng head..hehehe
masa aku in jeq lam class, semua bgn...

"gud morning teacher..."

bayangkan la budak umor 5 tahun cko cm tu...soooo coommeeellllll.....heheehe
masa tu tuhan jeq yg tau perasaan aku...bile kids greet kt aku..ase cm akulah cekgu paling bertuah sekali..hehehee

makin lama, makin selesa..aku ng kids pun da leh borak2 lau de masa senggang...
bnyk cerita budak2 ni...macam2..de yg cite sal patung barbie doll la, otromen la...macam2 la...
yg perempuan ny mcm ni, lelaki ny mcm ni...hehehee
ni jgn cite la..lari2 dlm class..sampaikan ng aku2 sekali dye langgar...
punce ny, sowg ni amek pemadam yg sowng ni...nk gurau2 la ng kwn..tp tanggapan budak2 ni laen ket..hehehehe

penah sekali, aku ngh tanda buku kerja dowg, tibe2 dtg 3 owg kt meja aku...beratur kt depan aku...
aisyah, haiqal ng adam..ehehe

aisyah: "teacher wat ape?"
teacher: " teacher ngh tanda buku aisyah la..."
adam: "oooo..teacher2 semalam adam g aktif..adam jupe patung otromen caler biru..cantik teacher.."
teacher: "adam beli x?"
adam: "x...mama xbg..." ( ng muke sedey nk tarik perhatian aku...)
haiqal: " teacher2, semalam haiqal jln..nampak teacher..teacher g mana? "
teacher: " ha? haiqal nmpak teacher?? haiqal g mana? "
haiqal: " haiqal sje jln2 ng baba...nmpk kete teacher kt kedai gmbr cawan beso2 tu..."

kantoiiiiii......aduhhhh....

teacher: " owh..teacher jumpe kwn teacher kt situ..."
aisyah: " owh..yg selalu dtg kt sekolah tu ea teacher? "

the rest is history...

......................................................................


masuk bulan puasa ni..lagi lah budak2 ni...pening aku di buat ny...
hr ni first day puasa kt tadika...hehehe
kids dtg jeq pg td, semua ok lagi..hehehe ceria ag..
tapi bila msuk tgh hari...semua melepek..hehehe penat ah..

eh2..lupa lak nk bgtau...
kali ni tadika wat seruan pd kids, spe2 dpt puase penuh, akn d beri ganjaran time raya...hehehe

budak2 bese la...awal2 pagi ceria la...xduduk diam..de jeq keje ny...
tapi..bile masuk jeq tgh hari....semua dah xdaya...semua mintak air...

"teacher..penat.."
"teacher..dahaga.."
"teacher..nk buka puasa..."
"teacher..lambt ag ke buka puasa..."

2 lah suara2 dowg...heheehe kids, ni bwu first day sayang..hehehe

jgn cite lah yg ulang alik g tandas basuh muke...hehehe
macam lah basuh muke tu leh hilang kan dahaga/penat...
mybe inspirasikan air barang kali..hehehehehe

habes waktu sekolah, parents dtg amek..hehehe
semua berdukung..xlarat nk jln da..hehehe

itu lah budak kan...hehehehe
sepanjang jd cekgu ni, aku happy sgt...aku sayang ng kids ni...

for my kids,
aisyah, haiqal, adam, muhd, siti, aiman, firdaus, yazeed, fatin, khairul, yana, luqman, farah, anis, umairah

teacher SAYANG kamoo semua...



thnx for reading yo!




No comments: