05 August 2010

cik pas vs cik kus vs lelaki budiman


haram kedarjah! (bak kata umai..:p) rini aku incharge kemas2 stor taska kt belakang...hari ni operasi kemas mengemas taska besar-besaran..hahaha ngan berat hati aku menapak kt stor...dalam kepala aku mmg aku da pkir macam2 da..mende lah hidupan yg ada dlm stor ni..huhuhu tul2 aku sampai dpn pintu stor..aku ase meremang dowh..(ececece..bajet seram lak kn..) aku tolak pintu stor...

sheerrrkk!! bunyi nya....

aku melangkah jeq ke dalam, aku tgk keliling..berkurun ke pe xkemas stor...spider a.k.a lelabah da siap wat umah bunglo lam stor 2...hihihi
(overboard suda ni...)
aku toleh kiri, bnyk gyler kotak...so xnak buang masa, aku senseng lengan bju aku sampai siku...(da cm nk gaduh da.. :p)

aku kemas kotak2 ni dulu...dgn bebekal kan penyapu lidi ng penyapu serami yg diberikan oleh lelaki budiman itu, aku mulakan tugas cuci2 ni..mula2 aku buang lah sarang2 lebah yg de...bnyk siioott! mana kotak2 kosong aku humban luar..sbb jap g de member ak yg tukang kutip..ehhehe


tgh kemas2 tu, leh lak melintas cik kus..selamba dye jeq jln dpn aku...tegamam aku jap...gemok dowh cik kus ni...hidop bahagia gamak ny dlm stor ni...xlama pas tu, mencicit anak2 dye follow..
vavii! geli aku..sumpah! anak2 dye pun sama..montel2 blake...hahahha..tetiba aku tingat member aku,
umai..dye ni mmg alergi ng cik kus ni..hahaha

umai, lau kau la yg kena kemas stor ni, sure kau serik...bnyk gyler bestie kau ni..hahahaha gemok2 mai..hahahaha

ok2..smbg cite td, cik kus da blah, aku sambung la kerja aku balek..thnx GOD da xde cik kus pas 2..hehehe settle satu kerja aku..

menapak ke bhgian laen...buku2 lama..bnyk dowh...
(cm sama jeq ayt ni ng kat ats td..ehhehe :p)
bnyk ny la buku2 kat taska ni...kids book or cekgu2 ny buku..hhehehe setelah di screen test, tggl separuh jeq buku tu..yg masih boleh dipakai...yg laen aku humban kt luar...
sampaikan buku2 owner taska masa kecik pun de...isk! nk wat mende simpan2..nk bg anak tgk ke pe...kau kawen pun belom...hahahhaa

kemas punya kemas, aku nampak musuh ketat aku..cik pas!! mencicit lari..terkejut kot tgk aku masa tu...masa nampak tu leh lak aku terjerit2..malu siot!!
lelaki budiman td dtg stor..myb dye dgr aku jerit2 dlm stor tu..dye tny aku asal aku jerit2..aku ckp r yg aku jpe musuh aku tu, cik pas..dye leh gelak lak..!! alahai kau ni..ingat kn nak tlg aku usir menatang 2..ni x...aku sekeh kau kang!..

dye ng rendah diri, nak tlg aku kemas stor tu..aku pun setuju jeq lah sebab lau aku sowg2 kemas alamat ny sampai sok xsiap..jpe cik pas, jerit2..bila kerja bole siap...

almost sejam kemas, akhir ny stor 2 bewajah baru..(ecece..poyo! ) nampak la sket cm stor..ni x..da cm umah berhantu aku tgk mula2 td..huhuhu

terima kasih pd lelaki budiman td kerna tlg aku..hehehe

he start the conversation..

"da lama kt stor td..lupa nak tny nama...nama apa? (LB)
"hehehe...pggl miera jeq..awak? cikgu baru ea? (aku)
"owh..khairul..pggl khai jeq..a'ah..hr ni masuk.." (LB)
"erm...study mana sblm ni? (aku)
"UPSI..pdidikan awal kanak2...awak?" (LB)
"owh..sy study ag..final year da...college swasta jeq..." (aku)
"so keje sini? " (LB)
"part time jeq...bulan 10 habes la..." (aku)
"owh..ingt mmg keje sini..kejap jeq lah ea...." (LB)
"a'ah..jap jeq.." (aku)

the rest is history..

kat nak balek tu, aku tersempak ng cekgu khai ni..dye senyum...
GOD! lesung pipit dye..sooo sweeett! hehehe ( gatai na..)
terkesima aku.....indahnya ciptaan tuhan... ( bak kata kal0ng... :p)

cekgu khai, bg lesung pipit kau pada aku sket..hahahaha
aku nak bg kat kwn aku...kawan aku ni suke tgk owg yg de lesung pipit..hahahaha :p

bawu aku faham cm ne kau rasa masa kau nampak lesung pipit polis yg kau post kt blog kau tu..hehehe
aku faham kini...bila nampak kt depan2, terkesima siot! :p

THE REST IS HISTORY...

No comments: