18 August 2010

when bunga terpelihara berkata...


tetibe aku tingat zaman sekolah2 dulu...mula dengan tadika kemas, masuk darjah satu kt sekolah rendah kebangsaan sulaiman, bentung..then pindah sekolah kt raub..darjah 2 sampai 3 kt sekolah rendah kebangsaan bandar raub..then darjah 4 sampai 6 sekolah methodist (G) school...

masuk alam sekolah menengah..dari form 1 sampai form 5 kt sekolah menengah kebangsaan tengku kudin..then sambung form 6 dua tahun kt sekolah menengah kebangsaan mahmud...

memang best masa sekolah dulu..heehe ea la..masa tu semua innocent belaka...bukan budak jenayah ag...
naek form 4, bawu jd budak jenayah..tp xde la sampai kantoi ng cikgu disiplin..aku ingat ag cikgu disiplin masa tu..cikgu khalid biku..garang cikgu ni..tapi incik cikgu ni la paling sempoi..leh gelak2 ag...

laen lak cite ny masa aku form 6...dua tahun form 6 aku duk hostel...mngada2 jeq nk duk hostel..padahal umah dekat jeq...hehehe
da duk hostel ni, so kau sure terikat ng segala peraturan yg ada...
tapi budak form 6 warden malas nk amek kisah sgt..pd warden, budak2 form 6 ni faham bahasa..da dpt green light dr warden ni...bermaharaja lela lah...lelaki ke perempuan ke sama jeq semua..masuk air belaka..hehehe ( form 6 jeq aw )

masa lower 6 ni la mula kenal chenta2 ni..sebelum ni sebutir mende tak tahu chenta2 ni..lau owg tny, sure aku tny balek.."chenta ni makanan ke?" seee..naif ny aku masa dulu...suda2!!..tutup bab chenta2 ni....kang keluar hikayat seri pujangga puteri sulung amira kang.... :p

pe yang aku nk cite ni..kes2 jenayah yg aku wat kt hostel la...walaupun aku ni pengawas ( setiausaha ag aw ), tapi aku xde la baek sgt cm pengawas2 yg laen..yg follow all the rules...ok2..start cite with;

makan meggi berperisa teh o dalam gayung mandi....

kowg penah rasa meggi perisa teh o? nk lagi sedap mkn dalam gayung? penah? tempat kau de? hehehehe mende ni senior aku la punya keje...first day budak2 lower 6 masuk hostel..kire macam welcome ceremony la...malam tu, senior2 ni swoh kumpul kt bilek masing2..de jamuan selamat datang katany..kiteowg yg lurus binti bendul ni, follow jeq la...dari tangga ag kowg da dpt bau air teh o...teh o yg wanggi tu aw...pas tu deria bau kowg akan terbau2 gak meggi...(dalam hati..wah..baek ny senior ak ni..siap masak meggi ng air teh o..) bile kau masuk jeq bilek..indah khabar dari rupa..hahaha
mknan kt tengah2 bilek..budak2 bilek da kumpul nk raikan kau...kau bersila jeq...terus tekak kau kembang cm bunga kembang semangkuk tu...kau bayang kan la..meggi ng air teh o?? putus zarah ke pe nk makan??? sampai suda aku xmkn mende alah tu...
next year bile aku da jd senior..tradisi ini maseh di kekalkan...tapi aku xde la zalim cm kawan2 aku yg laen...member ak lagi zalim..wat meggi ng air teh...kembang tekak dowh! pastu confirm kau akan jd teman serasi cik tandas..hahahah
-------------------------------------------------------------------------

putus kan wayar speker...


ni lah jenayah pertama yg aku wat..masa tu aku ng 3 owg membe ak, fiah, aida ng watie..kiteowg mmg da berbulu ng speker ni..port speker ni tul2 sblh bilek aku..kt tangga..(aku bilek hujung sekali)..yg membuat kan kiteowg xpuas hati ng speker ni sbb ny, bile nk lelap jeq..de jeq la annoucement yg masuk...bising siott! yg tukang bg annoucement ni pun satu hal..xkire masa...annouce yg penting2 suda la...ni announcement yg gedik2 pun nk baca...bising la oi!!
satu malam pas prepp class..ak ng member ak 3 owg ni...mule operasi..alatan2 yg perlu mmg da bawak da...malam tu, kiteowg gune gunting(ak xtau aida dpt kt ne gunting kaen tu), spanar, ng skru driver...tuk alatan memanjat, fiah da seludup tangga pakcik tukang kebun sculahh...masa waktu scullah...tah cam mana minah ni punggah tangga pun aku xtau..hehhe
watie tukang
usya line..mana la tau..wat ny warden tersampuk nk ronda2 ni...mati la lau kantoi..hehehe sblum mula operasi, make sure semua da tdo..lau x kang de jeq yg ringan mulut g ngadu kt warden...(alhamdulillah..budak2 ni faham senior dowg ni cm ne..hehehe) da puas berhempas pulas, akhir ny selesai misi pertama ni d tangan aku....da aku yg rancang..mmg aku la yg kena wat..hehehe takut kantoi t, aku sorok bahan2 bukti kt stor scullah pg sok ny...budak2 ngh breakfast kt DEMA, aku ng member ak da blah g scullah..hehehe akhir ny aman suda floor aku tanpa bising2 ni...
the rest is history...
--------------------------------------------------------------------------------

fly g kedai makan depan pejabat PPD nk beli nasi goreng...




aku ase sapa2 yg penah duk hostel, musti penah fly kan?? spe yg penah fly angkat tangan! hahahaha

sapa yg xpenah fly masa duk hostel, aku sekeh kang...budak sebaek2 budak pun leh fly..ni pulak budak jenayah..heehehhe
kedai makan yg aku cite ni dekat jeq ng hostel aku...sebetul ny, dekat ng ASPURA..sbb tu lau kes2 fly ni, budak2 ASPURA jeq..ASPURI baek weh..hehhehe
ok2....cite ny cm ni...mlm ni kiteowg study sampai mid night...tgh2 study ni lapo la plak...berdondang sayang lak pwot ni mintak makanan...da tahan sgt lapo ny..aku message member aku kt ASPURA...xtau la mamat ni wat pe kt ASPURA..tdo kot...hehehe

"weh...kau xkuar ke? nk kirim..."
"kuar kot..jap g..tgk bola..kau nk kirim pe?" (F)
"nk kirim nasi goreng ikan masin 3..aku, fiah ng aida..kau bg sblum bola aw..."
"ok2...tggu kt tempat biasa..." (F)
"cepat aw..sekarang..lapar siott!...da siap roger ak.."
"sabar lah makcik oii!! aku nk siap2 ni..."

the rest is history..

kes aku ng member2 aku fly..masa tu nk g kedai topup nk photostate note..hehehe kiteowg ikt route yg biasa la...blakang ASPURA..kena lnggar semak ket...then da nmpk jln da..hehehe
selalu gak aku ng dak2 ni fly...bese ny g makan kt kedaiyg aku ckp awal2 td la....


thnx for reading yaw! hehehe :)

No comments: